Lagi pola baju potongan princess.

Cikgu Jefrrey kata, sekian lama duk buat benda sama… cemuih jugak noooo. Tapi demi sesuap nasi, gagah jugak la.

Sama la saya pun. Walau cemuih la setiap kali nak potong kain buat baju kena lukis pola… demi sebuah pemahaman, ilmu dan kemahiran yang berterusan, ku gagahi jua. 😃😃

“Practice makes perfect” laaa kan… macamla tak pernah dengar pulaknya. Tak kisahla kalau nota potongan princess ni berulang kali dituliskan, boleh buat rujukan tambahan. InsyaAllah…

Mari mulakan.

Pola badan hadapan
Kiraannya …
Bahagian bertanda merah kat bhgn bidang dada tu..kiraannya tu mcm mana? -De Siam Tailor

Ini jawapan Cikgu Jefrrey,

Pola disematkan atas kain sebelum dipotong.

Pola kain disemat atas kain sebelum dipotong. Pastikan ukuran seperti ditanda garisan warna oren.

Selamat mencuba dan mengaplikasikan ilmu ini dalam hasil kerja anda semua.

❤

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s